Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 20 maj 2013

Moldavien del 1


Hej på er mina bloggisar!
Jag kommer att lägga ut några (?!) collage från min underbara resa till Moldavien i Rumänien, en del av mitt hemland som jag inte har besökt på 40 år!


Min far och jag reste i 3 dagar ( han från södra Rumänien, där han bor och jag ända från Sverige) till Vaslui ,en liten stad i Moldaviska delen , för att se om vi kunde hitta några kvarlämnade släktingar på hans sida i en by ,ca 2 mil utanför stan.


Han står och tittar ut , 26 år senare med sin barndomskamrat som han inte har sett på väldigt många år , precis som då när de var i 10 års ålder och hoppade över staketet för att leka...
Husen ser precis likadana ut som för i tiden, det verkar att de fattigaste fortfarande bor uppe på kullen där regnvattnet rinner undan till de rikare , intill deras grödor , vinplantor och fruktträd.


Vi skulle bara liksom ta några bilder i byn och njuta av värmen , meningen var givetvis att kunna få far att berätta gamla minnen från sin barndom , bland annat.


Har du tid ...så kan du gärna besöka bloggen imorgon också...men min lilla följetong...

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Vilken häftig resa du har gjort, roligt att du delar med dig till oss.
    Jag kikar gärna in i morgon igen :)

    SvaraRadera
  2. Njuter av bilderna! Och älskar gamla historier :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Din resa till Rumänien har jag helt missat. Hittade hit idag när jag tittade runt på din blogg. Fantastiskt vackra bilder och vilken härlig känsla det måste vara att efter så många år återvända till sina rötter och återse både familj och skolkamrater. Hade jag fortfarande kunnat resa så hade jag nog besökt Rumänien. Ett land som jag väl känner till men ändå vet så lite om.

    SvaraRadera
  4. When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added
    I get several e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?

    Thanks a lot!

    My homepage; max factor mineral foundation

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...