Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 30 oktober 2012

Möbel-förändring del1


Hej!

Jag hade några sömnlösa nätter här om veckan och funderade länge på att köpa nya möbler i TV rummet där vi har en bokhylla , ett vitrinn-skåp i betsat furu och en ganska tråkig TV-möbel som jag har tröttnat på...
Men...jag "snålade" och tog tag i dem möblerna jag var trött på och började slipa lite och provade på en liten yta under en hylla...ja det var ganska lätt att ...börja.



Nu är inte mina bilder på just TV-möbeln riktig skarpa ...speciellt när det gäller slut-resultatet, men ni kanske förstår att lackbetsen av färgen : 
GRAFIT-SVART
är ganska mörk i nyansen .


Att lackbetsa är ganska billigt, en liten burk som räcker till 3 sådana möbler kostar bara 120 kronor!
Det är bara att lägga lacken (som inte luktar alls!) över den lätt-slipade ytan, sen drar man bara med en trasa över så har man klart möbeln efter knappt en timma.
Så enkelt!


Här nedanför, ser ni resultatet efter ett par dagar ...betsen torkar otroligt snabbt men jag ville ge möbeln en chans till... så att jag kunde ställa TV-n på den utan dålig samvete.

Vad tycker ni?
Ser det ut som en...ny?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Där har du fått till det superbra.Visst ser den ny ut.MVH

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev!
    jag säger det ofta, lite färg gör susen, alldeles onödigt att köpa nytt!

    Jag målade om vår byrå i sovrummet, och flera har trott att jag bytt beslagen, men de är samma, bara att de syns bättre nu :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...